Sidor

onsdag 8 september 2010

Packa packa Fallskärm...

Hej alla


Datum: 9-10 oktober
Plats: Stuntgruppenslokaler, Bromma, Stockholm
Rigger: Seth Ericsson

Kostnad: 250 SEK/deltagare
Max 12 st. deltagare (då platser är begränsade och efterfrågan stor så kommer ni med lägst cert nummer gå först fram tills den 12 september därefter är det första anmälan in.)
Anmälan sker till:
jarlsjo@hotmail.com (se mer info längre ner)


Syftet med kursen är att:

  • Öka elevens kunskap om fallskärmsmateriel
  • Öka elevens säkerhetstänkande.
  • Ge eleven grundläggande förståelse/kunskap för en fallskärmsutrustnings uppbyggnad samt funktion i stort.
  • Ge eleven grundläggande färdighet att utföra packning enligt egen klubbs packmanual.
  • Ge eleven grundläggande färdighet att genomföra packkontroller enligt egen klubbs packmanual.
  • Ge eleven grundläggande kunskap om vilka publikationer och regelverk som gäller för svensk hoppning och hur dessa används med avseende på materielfrågor.


Slutmål: Att till eleven kunna utfärda "Packcertifikat".


Kravet är för att deltaga är att man ska ha packat minst tjugo gånger och att man ska kunna följa sin egen klubbs manual utan hjälp av någon annan.


I anmälan skriv i Ämnesraden på mailet: Packkurs 2011 - Ditt namn

I anmälan:

Namn

Cert

Klubb

Mailadress


Så kommer jag/vi skicka mer info till dig.


Blå himmel

Ida & Seth

2 kommentarer:

Alex sa...

Personligen kan jag tycka att det smartaste vore att låta dom som är mest i gryttjom och där klubben som helhet har mest att vinna gå kursen i första hand och inte gå efter certnummer. Men det är ju bara min åsikt

Anonym sa...

Jag håller med. MEN - att inte ha packcert kan ju också resultera i att man inte är i klubben och hoppar. Jag upplevde det stundvis frustrerande att be om hjälp som inte alltid fanns att få och missade lifter till följd som aningen omotiverande fram tills att jag skaffade egen fallskärm och packade den utan cert............ Får vi folk som kan packa kommer dom väl vara i klubben mer kanske? Det är viktigt att hoppare med egen rigg utan packcert har förtur, inte enbart för att det nu råkar gälla mig

Skicka en kommentar