Sidor

måndag 13 juni 2011

Reklam för Gryttjom DZ

Hej hopp,
Viggo efterfrågar på Facebook en showreel från Gryttjom, dvs en
reklamfilm för klubben (men det låter inte lika tufft som showreel).
Vad jag vet har vi bara en gammal rulle som förvisso är väldigt bra,
men som är daterad. I vår nya värld av HD-kameror så borde vi göra en
ny. Jag har ett förslag. Ladda upp era bästa HD-klipp via
http://skickafilen.se/ Sätt david (a) bengtsson.net som mottagare så
klipper jag. Filmen kommer uppdateras under sommaren och bli bättre
och bättre allteftersom jag får fler klipp, men just nu är det lite
bråttom om vi ska kunna hjälpa Viggo, som vill ha en klar film senast
om en vecka.

GÖR SÅ HÄR:
Skicka MAX 10 sekunder film per klipp. Ta bara det bästa ni har.
Ett bra sätt att korta ner era filmer är med verktyget MPEG-streamclip
som ni kan ladda ner gratis här: http://www.squared5.com/ Välj
in-punkt och ut-punkt i filen och spara som. Om originalet är i MPG4
(ex GoPro) så spara inte om det till ett nytt format utan behåll
ursprungsformatet.

Om någon är på Gryttjom just nu och det är fint väder så tar gärna
lite tjusiga markbilder också. Erik-Erik som startar, folk som swoopar
osv. Människor som är allmänt snygga och ser glada och peppade ut vill
jag också ha.

Om ni filmar med GoPro så uppskattar jag filmer i läge r3 som är 60fps
då det går att göra tjusig slowmotion med detta material.

Kör hårt.
Blå himmel,
/David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar